حجت الاسلام رضا زین العابدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان در مورد ظرفیت و اهمیت بقاع متبرکه گفت : هر کدام از بقاع متبرکه منبع خیری در جهت استفاده از ظرفیت های فرهنگی...
 
به گزارش راسخون به نقل از شبستان ، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت : بقاع متبرکه هر کدام منبع خیری در جهت استفاده از ظرفیت های فرهنگی و معنوی هستند.
 
حجت الاسلام رضا زین العابدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان در مورد ظرفیت و اهمیت بقاع متبرکه به خبرنگار شبستان گفت: هر کدام از بقاع متبرکه منبع خیری در جهت استفاده از ظرفیت های فرهنگی و معنوی هستند.
 
به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان به نقل از شبستان، حجت الاسلام رضا زین العابدینی به برگزاری برنامه های مختلف و متنوع در امامزادگان در طی سال اشاره کرد و گفت: برگزاری ویژه برنامه طرح آرامش بهاری ویژه ایام تحویل سال و استقبال از مسافران نوروزی، ویژه برنامه سوگواره یاس نبوی، اوقات فراغت ویژه ایام تابستان از برخی برنامه های اجرایی است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان، برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی، ضیافت الهی، ویژه برنامه پیوند آسمانی، جشن ولادت علوی ویژه عید غدیر خم را از دیگر برنامه های اجرای در امامزادگان طی سال عنوان کرد.
 
حجت الاسلام زین العابدینی افزود: این اماکن مقدس به عنوان امانت ‌هایی گرانبها و ارزشمند و میراثی پر سود و با برکت به شمار می ‌روند که در حال حاضر با استفاده از آثار و منافع این سرمایه ‌های مادی و معنوی جامعه می ‌توان گام‌ هایی بلند در جهت تامین نیازهای مادی و معنوی اقشار جامعه استفاده کرد.
 
وی بیان کرد: از امتیازها و اهمیت‌ دیگر بقاع و اماکن متبرکه آن است که این اماکن مقدس جزیی از ریشه ‌های مهم فرهنگی به حساب می ‌آيد و نقش بسیار مهمی در حفظ و تقویت ارزش ‌های فرهنگی و مصونیت از هر گونه تهاجم و تعرض فرهنگی نیز دارد.
 
وی ادامه داد: از آنجا که با حضور مستمر مردم در این اماکن و تقویت ارتباط معنوی آنان، گرایش آنها به فرهنگ بیگانه کمتر خواهد شد، بهترین عامل برای دفع هجوم دشمنان به شمار رفته و این فرصت را به وجود می ‌آورند تا به عنوان مراکز فعال برای مقابله با هجوم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان تلقی شوند.
/2759/